کد خبر: ۱۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
امام‌جمعه موقت شیراز: 

 شهدا قهرمان تبدیل تهدید به فرصت بودند

 امام‌جمعه موقت شیراز گفت: شهدا قهرمان تبدیل بحران‌ها و تهدیدها به فرصت بودند، این موضوع را باید به تصویر کشید، باید در قالب فیلم، ادبیات، کتاب، یادواره و در هر قالبی که به ذهن هنرمندانه و خلاق جوان فرهنگی می‌رسد به عرصه میدان آورده بشود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عادل حاجی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳، بیان کرد: اگر مسئول در جامعه اسلامی رعایت تقوا نکند دیگرانی که پشت سر او راه می‌روند به او نگاه کرده و خطا می‌کنند و این مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم که خدای متعال به همه ما توفیق دهد و ما را مشغول لطف، رحمت و مغفرتش قرار بدهد. 

وی ادامه داد: انسانی که در جامعه امروز و در دنیای دوگانه امروز زندگی می‌کند اگر دچار قدرت تفکر و تحلیل در مسائل پیچیده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمانه نباشد به تعبیر راحت بگویم سر او کلاه می‌رود پس نیازمند به این هستیم در این دنیایی که به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است و ابزار و مدل‌های مواجهه دشمن بسیار متفاوت شده و به تعبیر مقام معظم رهبری یک ملتی در مواجهه با جنگ ترکیبی است.

امام‌جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی یعنی مرکب از بخش‌های مختلف، روش‌های مختلف و ویژگی‌های مختلف در مبارزه توسط دشمن که جنگ روانی، جنگ اقتصادی و در کنار آن جنگ نظامی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و به تعبیر بهتر بگویم هماهنگ در برابر همدیگر عمل می‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی که شما می‌بینید انسان هم باید مثل همان دشمن در مواجهه با جنگ ترکیبی مقابله ترکیبی داشته باشد.

حاجی‌پور با بیان اینکه امروز دو نگاه در دنیا حاکم است، گفت: یک دو قطبی مرسوم و منطقی و پذیرفته شده در عالم وجود دارد، یک نگاه صهیونیست جهانی که در پی استضعاف و استخفاف ملت‌های عالم است و در طرف دیگر نگاه دومی است که برآمده از اسلام ناب محمدی است.

وی انقلاب اسلامی را راه رهایی از اسارت و نگاه خفت‌بار دانست و مطرح کرد: امام (ره) این پرچم نورانی اسلام ناب را بلند کرد و این فریاد حقیقت‌خواهی را در دنیا تبلیغ و ترویج کرد، امروز عزیزان مهم‌ترین مأموریتی که در امتداد اسلام ناب و در امتداد آن انقلاب اسلامی در اختیار ما و در جبهه مقاومت قرار دارد این است که این پرچم را بلند به اهتزاز در بیاوریم و در بخش‌های مختلف هوشمندانه در مقابل دشمن مواجهه داشته باشیم.

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه شهدا قهرمان تبدیل بحران‌ها و تهدیدها به فرصت بودند، گفت: این موضوع را باید به تصویر کشید، باید در قالب فیلم، ادبیات، کتاب، یادواره و در هر قالبی که به ذهن هنرمندانه و خلاق جوان فرهنگی می‌رسد به عرصه میدان آورده بشود، این نکته مهمی است در عرصه فرهنگی و به همین شکل در مسائل اقتصادی هم؛ در مسائل اقتصادی هم ما نیازمند به مواجهه هوشمندانه‌ایم. 

حاجی‌پور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق، بیان کرد: این سفر یک سفر راهبردی در مقابله با همان جنگ ترکیبی یا بهتر بگویم یک مواجهه هوشمندانه در برابر تحریم‌های ظالمانه و مواجهه دشمن با ملت بزرگ و کشور ایران است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان